duminică, 7 octombrie 2018

Alica s-a oprit în măduva spinării. Julie începe recuperarea

Julie a fost găsită la marginea șoselei, paraplegică, incontinentă, cu plăgi infectate la membrele posterioare. Prezentată la ORTOVET cu suspiciunea că fusese lovită sau călcată de o mașină, examenul radiologic a relevat că nu are fracturi sau luxații, ci ... un proiectil metalic în canalul medular.


După analize de sânge și evaluare cardiologică, am intervenit sub anestezie inhalatorie pentru extragerea corpului străin. Am folosit un abord lateral, într-o procedură similară hemilaminectomiei. Am identificat traseul de pătrundere a proiectilului și am reușit extragerea lui cu leziuni suplimentare minime ale arcului vertebral și fără a genera instabilitate suplimentară la nivelul articulației intervertebrale respective.

Proiectilul extras pare să fie o alică de plumb dintre cele folosite la arme cu aer comprimat.


Proiectilul extras din canalul medular
Alice pentru arme cu aer comprimat. Sursa: www.midwayusa.com
Demn de semnalat este că pe lângă alică am extras din canalul medular un întreg smoc de blană care fusese antrenată în profuzime la împușcare. După nivelul de vindecare al traseului de pătrundere și după leziunile de pe membre, secundare paraplegiei, estimăm la 3 săptămâni vechimea traumei. Cu toate acestea, nu am constatat niciun semn de infecție, nici pe traseul proiectilului, nici la nivelul canalului medular.




La două zile de la operație, Julie se simte foarte bine, are un apetit excelent și poftă de joacă. Își controlează urinarea și defecarea, dă din coadă și începe să recupereze sensibilitatea și controlul motor pe picioarele din spate, mai ales pe cel drept. Timpul va arăta până la ce nivel va progresa în acest efort de recuperare.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu